Singapore 2014 week 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rodrigo Moctezuma - WaarBenJij.nu Singapore 2014 week 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rodrigo Moctezuma - WaarBenJij.nu

Singapore 2014 week 1

Blijf op de hoogte en volg Rodrigo

08 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Zondag 2 februari

Een vlucht van 11 uur is nooit iets waar je naar uitkijkt. Gelukkig heb ik er 8 uur van geslapen dus de tijd vloog voorbij. Hoewel ik enigszins huiverig was voor de controle op de luchthaven kwam ik er lachend doorheen. Doordat ik rustig aandeed kwam ik precies op tijd bij de bagageband om mijn koffer meteen ervan af te pakken. Timing! Terwijl ik door de poortjes liep hoorde ik mijn naam al, Koen en zijn vrouw Joyce waren er om mij welkom te heten in SINGAPORE.

Ja ik zeg het nog maar eens duidelijk. Moet het mezelf nog steeds af en toe vertellen.

In de auto besloten Koen en Joyce dat ik absoluut een kokosnoot moest hebben om te drinken want vliegen droogt je uit… Daar protesteer je niet tegen, lijkt me duidelijk. Terwijl ik dus smachtend aan die kokosnoot zat te denken merkte ik plotseling op dat Koen, die auto reed, wel op een hele gekke plek zat. Ze rijden hier links… Rare Engelsen!!!

In het park waar ze naartoe wilden was het bijzonder druk want het was Chinees Nieuwjaar dus iedereen besloot om dat te doen. Gelukkig wel wat kunnen eten en kokosnoot drinken. Tijdens het eten legde Koen uit dat er in Singapore drie seizoenen zijn: hot, hotter, hottest. We zitten nu in het seizoen hot. Outstanding!

Van het park naar Holland Village (ja, echt waar) kwam we door downtown Singapore. Het beeld dat ik ken van de GP van Singapore en mijn beeld van Singapore tot nu toe. Prachtige gebouwen, heel erg high-tech. Wat is het anders als je buiten downtown bent!! De jungle is overal en wordt hier gekoesterd. Het resultaat: een stad met hele mooie natuur en gebouwen.
In Holland Village is mijn plekje, het is niet groot maar dat hoeft ook niet. Ik kan mijn eigen gangetje gaan en dat vind ik helemaal prima. Winkels zijn aan de overkant dus alles is zo te halen. Ik ben blij!


Dinsdag 4 februari

Op maandag al meteen zwem- en voetballes gegeven. Hoppa! Veel nieuwe mensen en namen die ik allemaal moet onthouden. Tja, het is tenslotte geen vakantie. Dit gebeurde op de Swiss Club, die een hele heuvel bezit. Ja, mensen zijn hier rijk. Op die heuvel zijn meerdere internationale scholen. Zoals de Nederlandse, Koreaanse, Duitse, Engelse en Zwitserse. Op de laatste geef ik les. Swiss School.

Aan het eind van de dag toch maar zonnebrand gekocht want mijn oogleden en schouders gaven een licht pijnlijk signaal door. Over zonnebrand gesproken, die was duurder dan mijn avondmaal.
3 Singaporese dollar duurder. Nu snap ik waarom mensen hier de hele dag door kunnen eten. Eten is echt belachelijk goedkoop.

Vandaag overleg gehad met mijn stagebegeleider, Dirk en met Koen de big boss zeg maar. We kwamen eruit en er werd besloten dat dinsdag mijn vrije dag werd waar ik kon werken aan stageopdrachten en vierdejaars onderzoek. Prima! Hoorde ook dat deze maand er veel sporttoernooien zijn. En aankomende zaterdag is de eerste. Een zwemtoernooi en of ik kon helpen? Kijkend naar mijn stage opdrachten over organiseren van sportdagen o.i.d. was mijn antwoord natuurlijk logisch… “Okay!”


Donderdag 6 februari

Doordat er zoveel zwembaden zijn is het natuurlijk makkelijk om na de lessen even zelf een duik te nemen. Pffff, dat was lang geleden dat ik heb gezwommen! Na 200 meter (8 banen voor de niet-zwemmers) begonnen mijn armen al te branden. Wel alsnog 2 km gezwommen. Man, wat is dat lekker!
Ik werd uitgedaagd… Nee, ik daagde een lesgever uit van Aquaducks (Chantal) voor een wedstrijd. Die ik gelukkig won. Okay, Okay, het was een vijf jaar jongere dame maar in mijn vorm was ik er toch blij mee! Deze blijdschap verdween niet heel lang daarna toen ik met Dirk meeging naar de gym. AUUUU!!!! Spierpijn!!! Als troost nam hij me wel mee met zijn gezin om lekker Indiaas te eten. Was erg bang voor de volgende dag met mijn spierpijn.


Vrijdag 7 februari

Ik kan natuurlijk een cool verhaal ophangen dat ik niks meer voelde. Dat ik even in de spiegel keek en een super goddelijk lijf zou zien. Maar hé wie hou ik voor de gek?

De pijn die ik had toen ik opstond maakte dat ik zóóó blij ben dat ik geen vrouw ben. Waarom!? Een bevalling moet honderd keer erger zijn is mij verteld. Anyway, PIJN. Snel naar Swiss Club gegaan en les gegeven en daarna naar Nexus International School om daar te helpen voor het zwemtoernooi van zaterdag. Gelukkig daarna nog wel even gezwommen om mijn stijve spieren wat losser te maken. Mmmm zwemmen.

Even iets anders. Hulde aan het openbaar vervoer! Werkt prima hier! Na twee keer te hebben gekloot met muntjes besloot ik een buskaart te kopen. Fantastisch!! Is als een OV chipkaart maar dan beter! Kan er mee reizen met bus, metro, trein, maar ook taxi en… kan ermee betalen in winkels!! Say what!? P to the Rima!

Oeh Oeh bijna vergeten. Met Chinees Nieuwjaar is het gebruikelijk dat je mensen een rode envelop geeft met geld erin. Heb er al twee gekregen! Jeej!!!

Last but not least. Mijn permit is eindelijk afgegeven door Ministry Of Manpower dus kan nu legaal aan het werk. ¡Arriba!

Dat was mijn eerste week! Ik vond het super en hoop dat het een beetje te lezen was! Schrijf nogal chaotisch volgens mij. Hahaha. Volgende week meer!

  • 08 Februari 2014 - 18:46

    Andrea:

    Wat een gezellig verhaal lieverd. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier thuis is het natuurlijk erg rustig zonder jou.
    Geniet ervan. Werk hard en leer veel!
    Dikke kus.

  • 09 Februari 2014 - 13:23

    Marinke:

    hee lieve ro
    wat heerlijk om te lezen echt helemaal jou in je verhaal!
    Genieten er van en doe gekke dingen die kan je dan allemaal aan mij vertellen als je terug bent!

    Kus en doe voorzichtig! smeer je in enzo...je hoeft niet stuk he :P
    Kus Panda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rodrigo

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3234

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Drie maanden stage in Singapore

23 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Korte vakantie Bali

Landen bezocht: