Singapore deel 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rodrigo Moctezuma - WaarBenJij.nu Singapore deel 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rodrigo Moctezuma - WaarBenJij.nu

Singapore deel 4

Door: Rodrigo

Blijf op de hoogte en volg Rodrigo

09 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Zaterdag 8 maart

Het is de verjaardag van Koen vandaag. Ik zal straks met zijn familie barbecueën. Ben benieuwd!

Nog even terugkijkend op de afgelopen week…

Maandag mijn 6e klas beoordeeld op bewegen op muziek. Ze hebben hier alleen een ander cijfer systeem. Van 1-6 in plaats van 1-10. En ze geven 4,75 bijvoorbeeld. Rare jongens die Zwitsers. Anyway, ze hadden goed geoefend dus er waren op enkele na mooie cijfers.

Dinsdag had ik mezelf beloofd om iets te gaan bezoeken. Nou degenen die op Facebook hebben gekeken weten dat ik me aan mijn belofte heb gehouden.
Ik ging eerst naar Gardens by the Bay. Een park dat er pas twee jaar is en veel natuur bevat en technieken om zo goed mogelijk met energie om te gaan. Erg indrukwekkend! Van de Flower Dome en Cloud Forest was de laatste toch wel de mooiste met de hoogste kunstmatige waterval ter wereld. Nadat ik daar de ochtend had doorgebracht ging ik naar het gebouw dat zo bekend is, Marina Bay Sands. Met een casino waar de omzet groter is dan heel Vegas bij elkaar… Een hotel met een gigantisch dakterras met zwembad, Skypark genaamd.
Ik had vooraf de tip gekregen om niet de 20 dollar te betalen om naar het toeristen dek te gaan maar in plaats daarvan naar het restaurant te gaan. Was gratis (excl. eten en drinken) en met hetzelfde uitzicht.
Holy moly wat een uitzicht en wat zat ik verdomd lekker daarboven met wederom sushi!! Ja er is eigenlijk geen dag dat ik geen sushi eet. Het is zoooo lekker en zoooo goedkoop hier!!
Fantastische dag.

De dag erna ging ik tussen de middag met een collega lunchen bij een… SU wait-for-it SHI bar. De lessen waren zoals gebruikelijk. Het enige wat me die dag hinderde is dat ik zulk verschrikkelijk weer heb. De regen, de kou en die afschuwelijke wind… Sarcastisch, ik!? Nooit!

Donderdag is mijn dag met de meeste lessen. Ik merk dat ik steeds beter mijn ritme vind. Niet alleen in het geven van de lessen maar ook in de voorbereiding van de lessen. Aan het eind van de schooldag was er een voetbaltoernooi voor onder 8 jr. Mijn team heeft alles gelijk gespeeld. De goals waren zo klein dat er niet gescoord werd. Het team van Sufyan, mijn collega coach, kreeg het gelukkig wel voor elkaar om een keer te scoren.

Vrijdag had ik na mijn lessen een zwemtoernooi waar ik meehielp. Dit keer was het op de American Stanford School. De Swiss School en German European School deden het gelukkig goed. Er was een jongen van de German European School die ik privéles had gegeven. Op alle afstanden die hij zwom was er een verbetering van zijn persoonlijk record. Ik was zo blij!! Zijn moeder heeft Dirk en mij nog eens extra bedankt. Daar doe je het voor, een leerling vooruit helpen!
Om het te vieren ging ik met Martijn en Jeroen naar de Mansion die avond. Super dag!

Dit was het alweer voor deze keer. Ik blijf het hier super vinden en hoop dat ik hier terug kan keren.

With lots of love from Singapore!!

P.S. Het enige wat ik mis is zijn hugs. Aziaten knuffelen niet… Ze weten niet wat ze te wachten staat…

• 11 Maart 2014 - 10:02

Botje:

Geniet van je avonturen RO, ik geniet van je verslagen!

• 11 Maart 2014 - 17:03

Elke: